דרגות לצליית בשר

בהמשך להמלצתנו על שימוש שימוש במדחום, מצורף קצת מידע אודות דרגות צליית הבשר, זמן הכנה והטמפרטורה הרצויה כדי להביא את הבשר שלנו למידת steakהעשייה הרצויה:

  1. RAW (חי): קל מאוד להגיע למידת עשייה זו אך היא אינה נפוצה ובה, אנו פשוט מאוד צורבים את הבשר עד כחצי דקה מכל צד, אין כל צורך במדחום, הבשר יהיה קר ומדמם מבפנים. מתאים להכנת סטייק טרטר בלבד.
  2. VERY RARE (נא מאוד): במידת עשייה זו, הבשר יהיה קצת יותר צרוב מבחוץ אך עדיין אדום וקר מבפנים, נגיע אליה לאחר כדקה מכל צד. שוב, אין צורך במדחום.
  3. RARE (נא): מידת עשייה בה הבשר יהיה חום מבחוץ ואדום מבפנים, נגיע אליה לאחר כצלייה של 2 דקות מכל צד של הבשר. במידת עשייה זו, הבשר יגיע לטמפ' של 55-60 מעלות.
  4. MEDIUM RARE (נא למחצה): במידה זו ניתן לראות את הבשר ב- 3 שכבות צבע. המעטפת החיצונים תהיה חומה, שכבה נוספת בצבע ורוד ומרכזו עדיין אדום. במיד עשייה זו, הבשר יגיע לכ- 65 מעלות במרכזו. הבשר יהיה עסיסי ומידה זו מומלצת לנתחים הפחות שמנים כגון סינטה או פילה.
  5. MEDIUM (מדיום): חלקו החיצוני יהיה שחום ובפנים צבעו חום, במידה זו אנו כבר כמעט ולא צריכים לראות דם בחלקו הפנימי של הסטייק. נגיע אליה כשהבשר יגיע לטמפרטורה של כ- 70 מעלות. מידה זו מתאימה למי שאוהב את הנתחים הרזים כגון סינטה או פילה וגם לשמנים יותר כגון אנטריקוט.
  6. MEDIUM WELL (עשוי): ממידה זו ועד היותר עשויות אנו כבר צריכים לשים לב לסוג הנתח שאנו בוחרים ולבחור בנתחים שמנים בעיקר, או לקחת בחשבון שהבשר יכול להיות יבש וקשה יותר וזה לא תמיד כי הכינו את הסטייק לא נכון. מכאן כבר צריך לקחת בחשבון את סוג הנתח אותו אנו בוחרים. במידת עשייה זו הבשר צריך להגיע לטמפרטורה של כ- 75 מעלות והוא יהיה עשוי לכל אורכו.
  7. WELL DONE (עשוי היטב): זו רמת הצלייה הגבוהה ביותר, אם נבקש את מידת העשייה הזאת חשוב שניקח בחשבון שהוא יהיה קשה ולא עסיסי ולכן אינו מתאים לנתחים היקרים יותר. טמפרטורת הבשר תהיה לפחות 80 מעלות (אני אומר לפחות כי הרבה אנשים שמעוניינים להגיע למידה זאת פשוט מעוניינים בבשר שרוף ועשוי היטב).

מקווה שהמידע נמצא מעניין ומועיל, ממני – BBQil.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *