נתח אנטריקוט על הגריל

שלום לכולם. אחד הדברים שאני יותר אוהב להכין על הגריל זה נתח שלם של בשר (מומלץ להתייעץ עם הקצב לגבי סוג הבשר בהתאם לטעם האישי שלנו).

נתח אנטריקוט על הגריל

נתח אנטריקוט על הגריל

ניתן לראות בתמונה שלנו את דרך ההכנה של הבשר מהרגע שקנינו את הנתח ועד שהוא הגיע לצלחת שלנו.  הנתח שבחרתי הפעם הוא נתח אנטריקוט, אני אוהב אותו בעיקר בגלל בגלל כמות השומן היותר גבוהה שיש בנתח הזה והוא מתאים גם לצלייה בתור נתח שלם או חתוך לסטייקים על הגריל.

ההכנה של הבשר מתחלקת למספר שלבים, הראשון הוא הטיפול בבשר לפני שאנו שמים אותו על הגריל, השני הוא ההכנה של הגריל להכנת הבשר והשלישי הוא הכנת הבשר על הגריל.

לפני שאני שם את הבשר על הגריל אני אוהב לשים אותו בשקית אטומה ולהכניס אותו עם התבלינים למספר שעות למקרר. תחילה אני מערבב את החומרים למרינדה של הבשר בתוך צלחת, המרכיבים למרינדה הם פשוטים מאוד וכאלה שבד"כ ניתן למצוא בכל בית: שמן זית, שום קצוץ דק (את השום אני אוהב לחתוך בסכין חדה ולערבב אותו עם טיפה מלח גס בזמן החיתוך), פלפל שחור גרוס, רוזמרין וטימין. את הבשר אני מכניס לשקית אטומה יחד עם כל המרכיבים של המרינדה למספר שעות, כשאני מערבב את הבשר בתוך השקית כל כמה זמן. חשוב להוציא את הבשר מהמקרר כחצי שעה כדי להעלות את טמפרטורת הבשר וכדי שלא נשים אותו קר על הגריל.

עכשיו נעבור לשלב השני בהכנה. הפעם בחרתי להשתמש גם בחתיכות עץ קטנות (שמשמשות לעישון בשר וניתן לקנות בכל חנות למוצאי ברביקיו או אוכל ) שהשרתי אותם בבירה ללפחות חצי שעה. כדי לשים את העצים על הגריל לקחתי פעמיים חופן עצים שעברו השריה בבירה (ניתן להשרות גם במים, יין או כל נוזל אחר שיוסיף לטעם וריח)  והינחתי בתוך נייר כסף ועליהם שמתי קצת חתיכות עץ שלא עברו השריה, בנייר כסף אני עושה מספר חורים בצידו העליון והתחתון ומניח אותו על הגריל שחיממתי לחום גבוה במרחק לא גבוה ממבערי הגריל. התהליך הזה אינו חובה ואנו לא נגיע לרמה של בשר מעושן אבל אנו עדיין מוסיפים קצת טעמים וריחות לבשר.

לאחר שחיממנו את הגריל לטמפרטורה גבוהה אנו סוגרים את אחד המבערים הממוקמים בצידי הגריל, ומעל המבער הסגור אנו שמים את נתח הבשר שלנו. לאחר מכן אנו סוגרים את מכסה הגריל ובעזרת המבערים שעדיין דולקים אנו מכוונים את טמפרטורת הגריל ל- 160 מעלות. אנו בעצם משתמשים באש שאינה ישירה על הבשר ובכך יכולים להעלות את משך זמן הצלייה על הגריל.

חשוב מאוד!  לא לפתוח את מכסה הגריל לאחר שהבאנו את הגריל לטמפ' הרצויה כדי שהטמפרטורה הרצויה לא תרד והעשן שהצטבר בתוך הגריל  לא יברח ובכך נעלה את משך זמן ההכנה על הגריל וגם ניבש את הבשר.

את הבשר אנו שמים על הגריל (בהתאם לגודל הבשר) לכשעה עד שעתיים, ומומלץ להשתמש במד חום לבדיקת מידת העשייה של הבשר, הטמפרטורה הפנימית האופטימלית היא כ- 65 מעלות . לאחר שהוצאנו את הבשר מהגריל חשוב לתת לבשר לנוח לכרבע שעה בערך כי פעולת המנוחה גורמת לבשר להמשיך את עשיית חלקו הפנימי של הבשר ובנוסף חיתוך את הבשר ישר מהגריל גורם לכל הנוזלים שנשארו בבשר לברוח במקום להיספג בתוך הבשר.

בתאבון, ממני – BBQil.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *