טיפים לרכישת גריל חדש

שלום לכולם.

בעקבות ניסיון של שנים בהתקנה ומכירת גרילים החלטתי לחלוק כמה טיפים וקריטריונים חשובים שכדאי לשים לב כאשר אנחנו רוצים לקנות גריל חדש.

  • הדבר הראשון שאנו נשאל את עצמנו הוא לא גריל של איזה חברה אני מעוניין לקנות או מה הגודל (למרות שנראה מאוחר יותר שהגודל כן קובע…), לפי דעתי השאלה הראשונה היא כמה אני מעוניין להוציא מול מספר הפעמים שאנו ממתכוונים להשתמש בגריל בשבוע, חודש או יותר. אם השימוש נרחב יותר אולי כן כדאי להתאמץ ולהוציא טיפה יותר כדי להימנע מחיפוש נוסף לאחר כמה חודשים וגם ההפך הוא הנכון, אם אני לא מתכוון להשתמש לעתים קרובות כל כך אין צורך להוציא יותר מידי. מחירי הגרילים יכולים לנוע בין כמה מאות שקלים לכמה אלפים, בכל מקרה לא מומלץ להשתגע גם אם יש לי את הכסף כי הגריל לא יהיה זה שיקבע את טעם הבשר מאוחר יותר.
  • הגורם השני שכדאי לקחת בחשבון הוא כן גודל הגריל שאנו מעוניינים לקנות וכיוון המבערים. חשוב לזכור שמגריל גדול כן אפשר לעשות קטן, אבל מגריל קטן לא ניתן לעשות גדול. מה שאני מתכוון כאן זה שברוב הגרילים בעלי יותר ממבער אחד ישנה אפשרות להפעיל רק חלק מהמבערים ולשחק עם עוצמת המבער ולכן אם יש לנו כמות קטנה של בשר למספר מצומצם של אנשים ניתן לעבוד רק על חלק מהגריל. הגודל האופטימלי לדעתי הוא 3-4 מבערים כי הגריל לא יהיה גדול מידי מבחינת המקום שהוא יתפוס אבל לא יהיה קטן מידי מבחינת משטח העבודה בתוך הגריל ויאפשר מגוון רחב של דברים לעשות על הגריל. לגבי כיוון המבערים אני מדבר על האם המבערים פרוסים לאורך לרוחב או לכל היקף הגריל. ההמלצה שלי היא לבחור גריל שהמבערים ממוקמים לאורך הגריל (מאונכים למפעיל הגריל) כי אם המבערים ממוקמים לרוחב או לכל ההיקף יהיה יותר קשה לעבוד עם אש לא ישירה על הבשר.
  • דבר נוסף שחשוב לקחת בחשבון הוא באמת המקום שיש לנו לאחסן את הגריל ולהתאים את הגריל לפינה שלו. לא כדאי לאחסן את הגריל במחסן או במקום שאנו לא זוכרים כי חשוב לזכור שהגריל הוא מוצר גז ולכן חשוב לשמור על הוראות בטיחות ולא מומלץ להעביר את הגריל ממקום למקום אלא למצוא לגריל פינה מתאימה משלו ובעצם לעשות "פינה של הגריל" יחד עם הכלים והמוצרים הנלווים שלו.
  • הנושא הרביעי שאני אדבר עליו, וכאן כן כדאי להתחיל להצטמצם למספר מצומצם יותר של גרילים ולהגיע לאיזה טווח מחירים מתאים לי הוא החומרים מהם עשויים חלקים מרכזיים בגריל כמו:
  1. עגלת הגריל – עץ, נירוסטה, מצופה אמייל.
  2. המבערים – יציקה, נירוסטה, פח (חשוב לראות שהמבער לא בנוי בצורה שלכלוך יכול להיכנס לתוכו ולסתום אותו).
  3. מכסה הגריל – פח, נירוסטה, מצופה אמייל.
  4. רשת הגריל – נירוסטה, רשת יצוקה, ציפוי אמייל, פורצלן.
  • הנושא החמישי הוא באמת החברה שמייצרת את הגריל וכאן כן כדאי להתעניין במספר חברות שעומדות בקריטריונים כי חשוב לדעת מי נותן את האחריות על המוצר, משך האחריות, האם אני אוכל לרכוש חלקי חילוף במידת הצורך ואיפה יוצר הגריל והבדיקה החשובה היא האם הגריל עומד בתקנים הישראליים ולא להתעסק עם גריל שיובא באופן פרטי.
  • הקריטריון השישי הוא תוספות לגריל במידה ונרצה. לפי דעתי לא מומלץ להשתגע במעמד הקניה במיוחד אם זה הגריל הראשון שאנחנו קונים אבל ישנם תוספות שנחמד לקנות שכדאי לוודא שיהיו זמינות כמו שיפוד מסתובב, פלטה שטוחה, ווק, רשתות לכבד ודגים מד חום לצליית בשר וכו'. התוספת היחידה שמומלץ כן לקנות במעמד הרכישה  הוא כיסוי מתאים לגריל שגם יגן מפני נזקי מזג אויר וסקרנים למיניהם (הכוונה כאן היא לבעלי חיים שלא אמורים להיות בתוך הגריל או ילדים).
  • דבר נוסף שחשוב לדעת למרות שהוא מוזכר לקראת הסוף וזה מי נותן לי את כל המידע שדיברתי עליו עד עכשיו בנוגע לצעצוע החדש, לכן כדאי לקנות את הגריל ממקומות אמינים שמתמחים בכך ויתנו מידע נכון (שוב מטעמי בטיחות והגינות).
  • הנושא השמיני שמעניין אותנו הוא הניקיון, מרבית הגרילים יתנו לנו מדף תחתון או מגירה קטנה (לפעמים ישנו יותר ממדף אחד שמנקז את השומנים והלכלוך), לא מומלץ להתעסק עם גריל שלא נותן ניקוז טוב כמו כוס קטנה שמתנדנדת בתחתית הגריל, כאן גם צריך לקחת בחשבון את החומרים מהם עשוי הגריל (דיברנו בסעיף קודם) כי גם הם משנים את צורת הניקיון של הגריל.
  • דבר נוסף שנרצה לבחון (גם הוא חשוב אבל מוזכר בסוף כי יהיה קשה לבדוק אותו) זה את פיזור החום בגריל, חשוב לוודא שעוצמת החום היא אחידה על פני כל משטח העבודה של הגריל ואין צדדים שלא מחוממים (ולא לתת למוכר לבלבל אותנו במושגים שקשורים לעוצמת חום כמו BTU כי מרבית הגרילים יתנו בין 15,000 ל- 18,000 BTU לכל מבער וכי העוצמה בכל מקרה תשתנה בין גריל לגריל וגם בזמן העבודה ניתן לשנות את עוצמת המבערים וגם להתייחס לסוג הבשר שנרצה לשים). ההצעה שלי שתימנע מצב שבו חלק מהגריל פשוט קר היא להתייעץ עם אנשים שכבר קנו ומשתמשים במוצר מסוים ולראות את הגריל בפעולה, וזה כולל לבדוק את פיזור החום בפועל וצבע הלהבה שיוצאת מהמבערים (דבר שניתן גם לכוון לאחר הפעלת הגריל בפעם הראשונה אבל לא לשחק עם זה לבד).

אם נעקוב אחר הטיפים שמצוינים בעמוד זה אני מאמין שנצליח לבצע רכישה מוצלחת ואיכותית, אשמח לקבל תגובות או הצעות נוספות כדי לשפר את איכות הקניה של הצעצוע החדש. בנוסף מי שמעוניין לספר על חווית קניה גם מוזמן לשתף.

אנא לא להשתמש באפשרות התגובות בעמוד לצרכים פרסומיים וכלכליים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *